Nosaukums | Izkliedētas intelektuālas sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Obligātais izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Mākslīgā intelekta un sistēmu inženierijas katedra | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Grundspeņķis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija | Viens no mākslīgā intelekta virzieniem, kas strauji attīstās, ir izkliedētas intelektuālas sistēmas, kuru teorētiskais pamats sakņojas uzskatā, ka intelekts ir sociāla parādība. Šajā priekšmetā studenti apgūst daudzaģentu sistēmas un aģentu apvienības, daudzaģentu sadarbību, daudzaģentu sistēmu izstrādes metodoloģijas, komunikāciju daudzaģentu sistēmās un komunikāciju valodas. Kursā ir iekļauti arī tādi jautājumi kā induktīvā apmācība no novērojumiem un apmācība neironu tīklos, semantiskais tīmeklis, tīmekļa intelektuālās sistēmas, aģenti un tīmekļa servisi, intelektuālu aģentu sistēmu arhitektūras projektēšana, aģentu realizācijas platformas, sociālie aģenti un sociālā tīkla struktūra, personīgie asistenti, aģenti intelektuālās apmācības sistēmās un zināšanu atspoguļošana, sadalīšana un atgūšana tīmeklī. Izstrādājot mājas darbu, studentam ir jārealizē intelektuāls aģents, kas darbojas stohastiskā vidē un tas jāapmāca, lietojot uzdotās apmācības metodes. Izstrādājot referātu, studentam ir jāveic piemērotas literatūras meklēšana internetā, jāapkopo savāktā informācija un jāveic intelektuālu aģentu projektu un to praktisku lietojumu analīze.. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt teorētiskas zināšanas par izkliedētu intelektuālu sistēmu uzbūvi, funkcionēšanu un izstrādes metodoloģijām, kā arī dot praktiskas iemaņas šādu sistēmu izstrādē un apmācībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti zinās daudzaģentu sistēmu uzbūvi, daudzaģentu sadarbību un komunikācijas mehānismus un valodas. - Eksāmenā ir jādefinē daudzaģentu sistēma un jāparāda tās atšķirības no aģentu apvienības. Jāizskaidro sadarbības un komunikācijas mehānismi, kā arī komunikācijas valodas daudzaģentu sistēmās. Studenti izpratīs daudzaģentu sistēmu izstrādes metodoloģijas un pratīs izvēlēties piemērotāko konkrēta uzdevuma realizācijai. - Eksāmenā jāsalīdzina dažādas daudzaģentu sistēmu izstrādes metodoloģijas un jāpamato piemērotas metodoloģijas izvēle konkrētam uzdevumam. Studenti pratīs izstrādāt un apmācīt intelektuālu aģentu, kas darbojas stohastiskā vidē. - Mājas darbā ir jārealizē intelektuāls aģents, izvēloties konkrētu vides konfigurāciju un aģenta darbības stohastisku modeli, kā arī jāapmāca izveidotais aģents lietojot uzdotas apmācības metodes. Studenti izpratīs semantiskā tīmekļa koncepciju, programmatūras aģentu tipus tajā un sniegtos servisus. - Eksāmenā jādefinē un jāizskaidro semantiskā tīmekļa koncepcija, jāizskaidro programmatūras aģentu loma tajā un tīmekļa servisi. Studenti pratīs salīdzināt aģentu realizācijas platformas. - Eksāmenā ir jāsalīdzina dažādas aģentu realizācijas platformas. Studenti zinās sociālo aģentu un sociālā tīkla struktūru. - Eksāmenā ir jādefinē sociālā tīkla struktūra un sociālo aģentu jēdziens. Studenti zinās personīgo asistentu uzbūvi un to lietojumus. - Eksāmenā jāizskaidro personīgo asistentu uzbūve un loma intelektuālās apmācības sistēmās. Studenti zinās kādi projekti tiek izstrādāti pamatojoties uz izkliedētu intelektuālu sistēmu koncepciju un kādi ir šādu sistēmu praktiski lietojumi. - Referātā jāapkopo informācija un jāizanalizē projekti, kuros realizētas izkliedētas intelektuālas sistēmas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbi - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa veids